Torsdag

Dagarna går alldeles för fort i mina ögon. Tyckte nyss det var söndag och nu har det gått och blivit torsdag. Detta är min näst sista dag på jobbet. Jag är knäckt. Älskar ju mitt jobb! Hoppas att jag får komma tillbaka till hösten. Det är min högsta önskan!

Efter thailandsresan i Dec-Jan tänkte jag nog åka till USA som au pair. Har nästan bestämt mig iallafall.
Tänkte gå på ett informationsmöte om nån vecka för att få igång det lite mer. Nu står det mest stilla :P
Tänk vad mycket man kan få uppleva under ett år i USA. Jag vill verkligen dit nu!

Ligger inomhus nu i soffan, tro det eller ej. Vet att det är jätte varmt ute, men jag känner mig inte så frisk så jag vill inte vara ute i hettan. Måste ju vila upp mig för jag ska ju jobba om 1 h. Nej, ska nog ta en tupplur nu.

Hoppas ni har det bra där ute i värmen!

Kommentarer
Postat av: emmy

Jag åker med STS vilket jag verkligen kan rekommendera. Innan jag åkte var de jättebra och dagarna i new york var hur bra som helst och allt verkar vara bra här i USA med så de är jättebra!

ja, californien är UNDERBART! jag älskar det, försök komma hit om du kan :D de är 4, 7 och 9 år :)

2008-07-31 @ 15:33:43
URL: http://emmyliedbergius.blogg.se/
Postat av: Anonym

de är 3 och 5 år!

2008-08-01 @ 06:56:12
URL: http://sandrisch.blogg.se/
Postat av: emmy

hm, jag var jättenöjd med allting som de gjorde i sverige. så fort man hade en fråga så var det bara att maila och de svarade alltid jättesnabbt eller om man ringde så var de jättevänliga och gjorde allt för att hjälpa dem.

new york.. vi kom på måndag kväll och åkte torsdag förmiddag. mellan 8 och 5 är det "lektioner" och på tisdagen kunde man ka på en sight seen i new york. den höll på i fyra timmar ungefär och var jätterolig och härlig. lektionerna man hade var jättebra och instruktörerna var roliga och man kände att det gav något. så du kommer inte ångra om du åker med sts, det är jag säker bra. hotellet man bor på ett ganska flott och det är riktigt bra mat :)

vad jag gillar med cali? underbart väder och klimatet är så grymt härligt. om du vill ha solsken året runt så är cali perfekt :)

2008-08-01 @ 06:56:44
URL: http://emmyliedbergius.blogg.se/
Postat av: Therese Holm

Hejsan!

Jag tycker absolut du ska åka som au pair! det kommer bli en av de bästa sakerna jag någonsin kommer att göra i mitt liv! :) Även fast man lämna rmycket här bakom sig så kommer man lära sig och träffa och se dubbelt så mycket nytt i USA! :)



Jag åker med CC, jag skulle tipsa dig om att söka i tid så du har lång tid på dig att finna en Familj innan avresedatumet du vill ha! :)

Kram

2008-08-03 @ 16:47:21
URL: http://thereseeholm.blogg.se/aupair
Postat av: emmy

jag vet inte, jag fick en bra känsla av sts helt enkelt. jag hade hört lite saker om cc som inte var bra men nu kommer jag inte ihåg vad det var :P

ja, de använder ett väldigt lätt språk när de undervisar så det var inga problem :) ja, de svenska tjejerna som var där blev jag väldigt bra kompis med, vi hade jättekul ihop :) tyvärr bor två i new york och den andra två timmar från new york så det är inte det smidigaste att träffa dem ;(

2008-08-05 @ 07:38:50
URL: http://emmyliedbergius.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hejhej! jag ska åka som au pair till USA i höst! Har skickat in alla papprena till STS och väntar på att börja bli kontaktad av värdfamiljer :) jag längtar grymt efter att få komma iväg! (:

2008-08-05 @ 19:44:21
URL: http://alltsomarmitt.blogg.se/
Postat av: emmy

okej, låter som en bra idé!

nja, inte direkt. de bad ju några gå upp och agera med dem men som tur var så slapp jag ;D

2008-08-05 @ 22:27:26
URL: http://emmyliedbergius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0