Språkkunskaper

Jag sitter på msn nu och pratar med några vänner. Pratar en hel del olika språk. Svenska med Stina, norska med Joel, spanska och engelska med Juaan. Det är kul att kunna så pass många språk :) Men jag skulle vilja kunna fler språk ändå! Det är lite fränt att man kan byta språk så snabbt, beroende på vilken person man pratar med. Saknas bara att jag skulle prata tyska med några av mina schweiziska vänner.

Idag tog jag låååång sovmorgon. Ända till 12.30. Vaknade, gick ut och vattnade blommorna och solade lite.
Efter någon timme kom Mickis och hennes kille förbi och fikade och pratade lite.
Sen åkte jag och brorsan till "momo" och "moffa" och hälsade på. trevligt!
Sedan blev dagens middag en kebabrulle.

Dagen imorgon blir nog väldigt trevlig tillsammans med sexäää-gänget! Dock är inte Robin hemma och kan vara med :(
Men det kommer fler chanser.

Ha en fortsatt trevlig kväll/natt!

Kommentarer
Postat av: Angelica Tillaeus

Brun?! Det där kallar jag för röd =P

2008-07-29 @ 00:40:28
URL: http://nittioetttolvtjugofyra.blogg.se/
Postat av: emmy

hej, vad roligt. det tycker jag verkligen att du ska göra :) det första du ska göra är att kolla upp lite organisationer. jag har STS vilket jag verkligen kan rekommendera, det är jättebra. så det är bara g in på sts.se och kolla upp lite information. sedan håller de informationsmöten med jämna mellanrum som du kan gå på för att få mer information och tillfälle att fråga saker. så det är bara göra lite researh :)

2008-07-29 @ 23:14:17
URL: http://emmyliedbergius.blogg.se/
Postat av: emmah

Hej! Vad kul att du vill aka, det rekommenderar jag absolut. Jag har akt med culturalcare, och ar nojd med dom. Har hort att aven STS ar bra. Jag bor ju i Illinois i Chicago och det ar jattefint har. Vart du hamnar ar ju lite svart att paverka sjalv, aven om man kan onska osv. Jag onskade LA eller New York (orginellt va?) men nar min familj ringde passad vi sa bra ihop sa jag valde att ta den. Och Chicago ar en underbar stad, inte lika turistig som LA, NY mfl.

En sak sager jag i alla fall, onska INTE LA. Jag var dar i en vecka och var besviken, stranderna ar ju harliga men staden ar en dump. jaja, nu ska jag slut med mina krakfotter. hoppas du kommer ivag. Kram emmah

2008-07-30 @ 05:45:44
URL: http://emmahberggren.blogg.se/
Postat av: emmy

ingen fara, det är bara roligt att vara till hjälp. fråga gärna mer saker :b

hm, jag skickade in min ansökan i slutet av januari, början av februari tror jag och sedan åkte jag nu i juli. jag matchade med min familj i april och sedan kunde jag inte åka fråns 21 juli så jag hade ju kunnat åka iväg tidigare om jag velat. men allt sånt där är ju väldigt olika från person till person, hur lång tid det tar..

hm, jag vet inte om det är ngt mer du ska tänka på. om du vill komma iväg snart så är ett tips att ta tag i allt medsamma för tiden rinner iväg och det är väldigt mkt som ska fixas och så innan du kan skicka in hela anmälan! :)

2008-07-30 @ 06:27:44
URL: http://emmyliedbergius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0