Falu koppargruva

Imorse blev jag väckt kl 11.30 av att mamma kom in och sa att jag hade sovit väl länge och så tyckte hon jag skulle komma ner och vara social med min faster, hennes sambo och kusin Emma.

Vi åkte sedan till Falu koppargruva för att visa släktingarna vad vi har att bjuda på här i Dalarna. Dock hade jag aldrig varit ner där förut. Det var riktigt spännande :) Intressant att se och höra hur allting gått till förr där nere i gruvan! En sak är säker, jag ska aldrig jobba som gruvarbetare. Fy vilket hemskt jobb! Snacka om att ha livet hängande på en skör tråd. Usch!!!

Ikväll har jag, syrran, Gaby och kusin Emma varit och handlat snacks och tittat på tre systrar och en mamma. Jag hann dock inte se hela filmen eftersom jag måste åka iväg till jobbet nu. Ibland känner man inte alls för att jobba, speciellt inte när man är trött. Vilket jag är nu. Väldigt trött! men pengarna rullar in..

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Angelica Tillaeus

För att vänner åker hem.

2008-07-19 @ 18:18:58
URL: http://nittioetttolvtjugofyra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0